משא ומתן הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. אנו עסוקים בו בבית, בעבודה ואפילו בשעות הפנאי. עסקים קטנים כגדולים מנהלים תהליכי משא ומתן על ידי מספר רב של אנשים בתוך הארגון, בחתומים מגוונים ומול גורמים רבים שונים. לרוב, עם הכשרה נכונה, מיומנות בסיסית וניסיון מצטבר, כל אחד יכול לנהל משא ומתן אפקטיבי, בצורה טובה ולהגיע להישגים. אולם קיימים תהליכים וסיטואציות חשובות וקריטיות, בהן דרושה מקצוענות. הכנה מדוקדקת, ליווי, משוב שוטף והמלצות מעשיות כדי להגיע לתוצאות אופטימליות.
פנים ארגוני
מנהלי פיתוח, מנהלי פרויקטים - האם נתקלתם בצורך לשכנע את הקולגות שלכם בעמדתכם?
לאורך כל חיינו המקצועיים והניהוליים אנחנו מתמודדים עם הצורך של "מכירת העמדה שלנו בתוך הארגון". פעמים רבות תהליך מכירה פנימי זה מלווה במשא ומתן ארוך דווקא עם האנשים הקרובים והשותפים לדרך. סיוע וליווי של גורם חיצוני, ניטרלי יכול להפוך סיטואציות ארגוניות מורכבות ותקועות, לעבודה משותפת ופוריה
ניהול משברים
חשבתם על ההבדל בין פתרון משבר לניהול משבר?
כמובן שתמיד עדיף למצוא פתרון למשבר אך לא תמיד זה אפשרי ואז כדאי לדעת לנהל את המשבר באופן חכם ומועיל. כמה פעמים מצאתם את עצמכם במשבר מול הלקוח ובמחשבה שהעסק תקוע ...
חשיבה יצירתית מחוץ לקופסא של גורם חיצוני שאינו מעורב בפוליטיקה פנימית יכולה לתת דחיפה משמעותית להוצאת העגלה מהבוץ ויציאה מהמשבר. ניהול משבר מול לקוח / שותף הינה מיומנות חשובה היכולה להוות גורם מכריע בהמשך הקשר מול הלקוח או השותף. במהלך שנות עבודתי רכשתי ניסיון רב מאוד בניהול משברים: פנימיים (בתוך הארגון), מול שותפים עסקיים, מול לקוחות ועוד.
מכירות
תהליך מכירה הוא תהליך מורכב הדורש מיומנות, ניסיון, חושים חדים, היכרות שוק ועוד. החלק המשמעותי ביותר בתהליך המכירה הוא המשא ומתן הסופי וסגירת העסקה. בארגונים רבים משקיעים הרבה מאוד מאמץ בהכשרת אנשי מכירות מעולים ובחשיבה יצירתית במהלך תהליך המכירה. אולם, מעט מדי מחשבה ובעיקר מעט מדי תכנון מושקעים בחלק הקריטי ביותר של המשא ומתן.
משא ומתן אפקטיבי הוא חלק קריטי בתהליך המכירה ובוודאי בסגירת העיסקה.